Savaş ve zor yaşam şartlarına ülkesini terk etmeyen Suriyeli Muhammed Hilal, 8 yaşındaki oğlunun hastalığına şifa bulmak için Türkiye'ye geldi.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Deyru'z Zor'da uçakların bombalı saldırısı sonrası eşini ve ailesinden birçok kişiyi kaybeden Muhammed Hilal (50), babası ve 3 çocuğuyla yaklaşık 7 yıldır Suriye'de kamplarda ve farklı yerlerde yaşam mücadelesi verdi.

Yaklaşık 2 ay önce rahatsızlanan oğlu Ahmet'i (8) hastaneye götüren baba Hilal, çocuğunun beyninde 2 kitle olduğunu, Şam veya iyi bir hastanede tedavi edilmesi gerektiğini öğrendi.

Şam'da arandığı için Türkiye'ye gelmeye karar veren Hilal, ailesini de yanına alarak zorlu yolculuğuna başladı. Yolda terör örgütü PYD/PKK üyelerince durdurulan ve elindeki parası alınarak 1 gün tutsak edilen cefakar baba, daha sonra bir yolunu bularak Türkiye'ye gelmeyi başardı.

Sınırdan geçerek Şanlıurfa'ya gelen Muhammed Hilal, AA muhabirine yaptığı açılamada, oğlunu tedavi ettirebilmek için her türlü zorluğu göze alarak Türkiye'ye gelmeye karar verdiğini söyledi.

Şanlıurfa'nın Akçakale ilçesinde zor koşullarda yaşamını sürdüren Hilal, şöyle konuştu:

"Bombalı saldırılarda eşimi ve ailemden pek çok kişiyi kaybettim. Sonradan evlendiğim eşim ve 3 çocuğumla Türkiye'ye gelmeye karar verdik. Yolda durduran terör örgütü PYD/PKK üyeleri bizi Şam'a göndermek istedi. Şam'da arandığımı söylememe rağmen bir gün bizi çadırda tuttular. Ertesi gün bir otobüse bindirip cebimdeki 65 bin Suriye lirasını alarak Şam'a yolladılar. Yolda birisi kaçmama yardımcı oldu. Çok zor şartlarda günlerce yolculuk yaparak Hatay'a gelmeyi başardım. Akrabalardan aldığım yol parasıyla çadır kentte kalabilmek umuduyla Akçakale'ye geldim. 2 gün bekledim ama şimdilik alamayacaklarını söylediler."

İki gün dışarıda insanların yerdiği yiyeceklerle karınlarını doyurduklarını, 4 gün önce buldukları evden de çıkmak zorunda olduklarını anlatan Hilal, yetkililerden ve hayırseverlerden yardım istedi. Hilal, şunları kaydetti:

"Yarın evden çıkmam lazım ne param ne gidecek bir yerim var. Oğlum çok hasta ve tedavi olması lazım. Kimlik için başvurusunu yaptık bekliyoruz ama tedavinin yanında iyi şartlarda kalması da lazım. Yetkililer ve hayırsever insanlardan bize yardımcı olmalarını istiyoruz. Çadır kentte veya bir evde kalma imkanımız olursa çocuğumun tedavisini rahatça yapabilirim. Diğer çocuklarımı ve eşimi nereye bırakacağım bilmiyorum. Bu konuda çok mağdurum ve yardım bekliyorum."